lördag 9 april 2011

H G WESSBERG SKA KRATTA LÖV

Jag läser i Dagens Industri att HG Wessberg har blivit nominerad till ledamot i Europeiska revisionsrätten. Grattis. Ett arvode på 160.000 kr i månaden.

Det är klart att om den granskade verksamheten badar i pengar och befolkas av korrumperade personer är revisionsrättens insats värdefull.

"I dag ska jag ägna mig åt att räfsa löv", säger han till Dagens Industri.

HG, det hade du inte behövt göra om du hade dragit gräsklipparen över löven i höstas. Det gjorde jag, och jag kan med glädje konstatera att när nu snön smält undan har lövsmulorna försvunnit ner i gräset. Ingen krattning vare sig höst eller vår, ingen kompostering, ingen spridning av komposterad jord. Bara en snabb vända med gräsklipparen.

Då hade du fått tid att ägna dig åt företagsskattekommittén. Och att läsa boken som jag skickade dig. Har vi råd att behålla bolagsskatten?, som Svenskt Näringsliv skrev i sin presentation av boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar